זהירות! איך למנוע כניסת זרים לשיחות זום ZOOM

ב"ה

זהירות! סכנה!

בהמשך לדיווחים על כניסה של זרים לשיחות זום (בעיקר עם ילדים)
הקפידו להזמין לזום רק את מי שאתם מעוניינים.

כמה דרכים למנוע כניסה לא מורשית לזום


1. הימנעו משיתוף קוד או קישור לפגישת זום ברשתות החברתיות

הדרך הקלה ביותר להימנע מתוכן לא רצוי היא ליצור פגישה פרטית, ולשמור על מספר מוזמנים קטן יחסית. אם אתם יוצרים אירוע ציבורי לקהל גדול של אנשים, שאת חלקם אתם אולי לא מכירים, אל תשתפו את הקישור או את קוד הפגישה ברשתות החברתיות. במקום זאת, הפנו אותם לאימייל שבו הם יצטרכו לציין את סיבת ההתעניינות שלהם במפגש, ושלחו את הקישור רק לאנשים המתאימים.

2. צרו סיסמא לפגישה

דרך מסך ה-Schedule  או בהגדרות, ניתן ליצור סיסמא לפגישה, שתמנע הצטרפות של אורחים לא רצויים, גם אם יש בידם קישור או קוד גישה. אנשים רבים מחליפים ביניהם קודים ברשתות החברתיות, ומשתמשים בהם באופן לא ראוי. חלקו את הקוד בתבונה ונסו לשלוח אותו למשתתפים בסמוך למועד הפגישה.

3. צרו סיסמה לפגישה דרך אפשרות ה- Schedule  הכניסו את המצטרפים לשיחה לחדר המתנה.

חדר המתנה נותן למנהל הפגישה את היכולת להעביר את מי שמבקש להצטרף למעין אזור שהייה וירטואלי ולבחור את האנשים שירצה לצרף לפגישה. יש אנשים שמשתמשים בשמות מוכרים כדי להסתנן, ולכן חשוב לוודא את זהות המשתמש על ידי בקשה להפעלת מצלמת הווידיאו שלו.

4. קבעו שרק מנהל הפגישה יוכל לשתף את המסך שלו

אחת הדרכים הנפוצות להטרלת שיחה בזום היא דרך אופציית שיתוף המסך. דרך כפתור ה-Security שנמצא בתחתית השיחה, ניתן למנוע ממשתתפים אחרים לשתף את המסך שלהם.

5. כבו את אופציית הערות ההסבר

גם כשאתם מגבילים את שיתוף המסך, המשתתפים עדיין יכולים לצייר מילים או צורות על המסך המשותף בעזרת כלי ה- Annotation.  במידה ואתם חוששים משימוש לרעה בכלי, כבו את אפשרות השימוש בו.

6. הגבילו אפשרויות תגובה אחרות

כדי לשמור על השיחה נקייה ככל האפשר ניתן לכבות את האפשרויות לשיחות צ'אט פרטיות בין המשתמשים, להעברת מסמכים או להצגת רקעים בבחירה אישית שרבים עושים בהם שימוש.

7. ודאו שמשתמשים שהוסרו מהשיחה לא יוכלו לשוב אליה

ודאו שאנשים שכבר הסרתם מהשיחה יישארו מחוצה לה על ידי נטרול כפתור "Allow removed participants to rejoin".

7. השתמשו בגרסה המעודכנת ביותר של זום

זום הודיעה לאחרונה כי תמקד את כל המאמצים שלה במלחמה בהטרדות ובשיפור הממשק כדי שיגן בצורה טובה יותר על המשתמשים, ולכן חשוב לעדכן את האפליקציה ברגע שמופיעה התראה על עדכון זמין.


(קרדיט לידידי האלוף - ירון דן - ייעוץ,הדרכה וניהול פרוייקטים)

בריאות טובה לכולם!